کشور: ایتالیا
فعالیت اصلی: لوازم جانبی
شرکت مادر: Angelini Beauty
Trussardi یک برند ایتالیایی مد و سبک زندگی است که در سال 2011 صدمین سال فعالیت خود را جشن گرفت. این شرکت که در ابتدا به عنوان یک کارخانه دستکش توسط دانته تروساردی در سال 1911 تأسیس شد، در این سرمایه گذاری موفق بود و در نهایت به عنوان دستکش برای خانواده سلطنتی بریتانیا منصوب شد. با این حال، بزرگترین موفقیتهای شرکت پس از آن که نوه دانته، نیکولا، شرکت را در سال 1965 به دست گرفت، محقق شد. سن و حس تجاری نیکولا در مورد تغییرات اجتماعی دهه 1960 به این شرکت کمک کرد تا به عنوان یک خانه مد و برند کالاهای سبک زندگی لوکس به شهرت بین المللی برسد. یکی از مهمترین تغییرات ایجاد شده توسط نیکولا، اقتباس از یک لوگوی متمایز - Trussardi Greyhound - بود که محصولات آن را تزئین میکرد و به یک برند شناسه منحصر به فرد در بازار میداد. تحت هدایت نیکولا، تروساردی از دستکش به چمدان، کیفهای دستی، لوازم خانگی و اداری و کتهای چرمی که مد روز بودند، گسترش یافت. این شرکت تعهد خود را نسبت به صنایع دستی ایتالیایی و شهرت خود به عنوان تولید کننده اقلام با کیفیت بالا در سراسر جهان حفظ می کند. اولین بوتیک تروساردی در میلان در سال 1976 افتتاح شد و همچنان به عنوان فروشگاه شاخص این شرکت باقی مانده است. کالاهای تروساردی به ایالات متحده و تمام بازارهای اصلی اروپا صادر میشد. خانه Trussardi در دهه 1980 به مد گسترش یافت و لباسهای مردانه و لباسهای زنانه را ارائه کرد. آنها نمایشهای مد خود را در سالنهای تئاتر به صحنه بردند و جزو اولین طراحانی بودند که نمایشهای خود را برای عموم آزاد کردند. تحت رهبری نیکولا، Trussardi Group خطوط Trussardi Jeans، Trussardi Home، Trussardi Baby، Trussardi Junior، Trussardi Eyewear و Trussardi Perfumes را راه اندازی کرد. Trussardi یکی از چندین شرکت ایتالیایی بود که برای بهبود تمایز برچسب "ساخت ایتالیا" تلاش کرد. دهه 1990 شاهد گسترش Trussardi به بازار آسیا بود.